• Artykuł

    Mediuj w szkole to projekt zrealizowany przez Fundację Instytut Edukacji Pozytywnej przy współfinansowaniu ze środków m.st. Warszawy. Projekt obejmował kompleksowy program wdrożenia mediacji w warszawskich szkołach poprzez zapewnienie wsparcia szkoleniowego, wdrożeniowego oraz konsultacyjnego i superwizyjnego dla młodzieży, nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców. Celem projektu było podniesienie kompetencji młodzieży oraz grona pedagogicznego w zakresie komunikacji interpersonalnej,...

  • Artykuł

    Kurs „Młodzi w kryzysie – pomoc młodzieży w wieku 13-26 lat doświadczającej sytuacji kryzysowych” obywa się cyklicznie raz w roku. Grupą docelową szkoleń są osoby pracujące z młodzieżą i na jej rzecz w Warszawie – nauczyciele, dyrektorzy szkół, psycholodzy i pedagodzy szkolni, pracownicy miejskich instytucji i organizacji pozarządowych, opiekunowie młodzieżowych rad, urzędnicy, bibliotekarze, doradcy zawodowi itd. Podczas zajęć staramy się przybliżać najnowszą wiedzę dotyczącą m.in....

  • Artykuł

    Akademia rzeczników zmian to program rozwojowy skierowany do osób dorosłych pracujących w młodzieżą i na jej rzecz w Warszawie np. dyrektorów szkół, nauczycieli, opiekunów samorządów szkolnych, bibliotekarzy, pracowników miejskich instytucji oraz organizacji pozarządowych, opiekunów młodzieżowych rad, urzędników, liderów grup nieformalnych, aktywistów. Każdy z uczestników i uczestniczek wyłonionych podczas rekrutacji przechodzi zaawansowany kurs przywództwa, wzmacnia swoje kompetencje...

  • Artykuł

    Polityka to dokument strategiczny o ogólnym charakterze, nie znajdziemy tu konkretnych projektów czy działań. Znajdziemy natomiast kierunki, w których miasto powinno się rozwijać, by młodzi czuli się tu dobrze. W polityce określiliśmy priorytety, wartości i postawy, które są kluczowe w pracy z młodzieżą. Będą one wytycznymi dla władz miasta, miejskich instytucji i wszystkich podmiotów współpracujących z młodzieżą lub  na jej rzecz. Priorytety i wartości wskazują zagadnienia i postawy, które...

  • Artykuł

    Polityka to dokument strategiczny o ogólnym charakterze, nie znajdziemy tu konkretnych projektów czy działań. Znajdziemy natomiast kierunki, w których miasto powinno się rozwijać, by młodzi czuli się tu dobrze. W polityce określiliśmy priorytety, wartości i postawy, które są kluczowe w pracy z młodzieżą. Będą one wytycznymi dla władz miasta, miejskich instytucji i wszystkich podmiotów współpracujących z młodzieżą lub  na jej rzecz. Priorytety i wartości wskazują zagadnienia i postawy, które...

  • Artykuł

    Warszawa jako pierwsze miasto w Polsce przyjęło dokument, który skierowany był do młodych ludzi i miał sprawić, aby Warszawa stała się „miastem z klimatem dla młodych”, które zapewnia warunki do życia, nauki i pracy odpowiadające potrzebom młodzieży, rozwija potencjał młodych i umożliwia młodzieży udział w podejmowaniu decyzji, które jej dotyczą. Jego głównymi celami były poprawa jakości życia młodych ludzi oraz wzmocnienie uczestnictwa młodzieży w życiu miasta. Młoda Warszawa była...

  • Artykuł

    Polecamy publikacje:

  • Artykuł

    W ramach tego projektu w latach 2018-2021 prowadziliśmy we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń działania podnoszące wiedzę i umiejętności dorosłych w zakresie samorządności młodzieży i wykorzystania miejskich narzędzi partycypacji i dialogu w pracy z młodzieżą. Były to: Kurs doskonalący dla opiekunów samorządów uczniowskich oraz Kurs doskonalący dla nauczycieli z edukacji samorządowej.

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2016-2019, którego celem było otwarcie miejsc aktywności lokalnej na dialogi z młodzieżą i jej potrzeby. W ramach działań realizowane było wsparcie finansowe i merytoryczne, którego rezultatem były projekty realizowane przez miejsca aktywności lokalnej we współpracy z młodymi mieszkańcami miasta lub zapraszające młodzież do korzystania z sieci MAL.

  • Artykuł

    Celem programu jest rozwój kompetencji kluczowych, w tym społecznych, sprzyjających postawom przedsiębiorczym i zatrudnieniu młodych ludzi. Program ma także na celu wsparcie inicjatyw i kreatywnych form działania młodych ludzi oraz tworzenie warunków do nabywania praktycznych umiejętności pracy metodą projektową, podczas przygotowania projektów innowacji technicznych lub innowacji społecznych. Program realizowany jest w formie konkursu innowacji technicznych (adresowany do uczniów szkół...

  • Artykuł

    Celem projektu było podniesienie wiedzy z zakresu organizacji i funkcjonowania m.st. Warszawy wśród studentów warszawskich uczelni oraz wzmocnienie uczestnictwa tej grupy w życiu miasta i kreowaniu polityki miejskiej. Projekt polegał na nawiązaniu współpracy z wybranymi uczelniami i wydziałami oraz przygotowanie oferty zajęć akademickich o tematyce miejskiej wpisujących się w program studiów. Zajęcia miały charakter praktyczny i prowadzone były przez urzędników i miejskich instytucji.

  • Artykuł

    Projekt polegał na przeprowadzeniu procesu partycypacyjnego projektowania przestrzeni w wybranych instytucjach miejskich, włączającego w proces warszawską młodzież. Celem procesu partycypacyjnego projektowania przestrzeni było wypracowanie, zaprojektowanie i wdrożenie zmian w przestrzeni sześciu instytucji miejskich, tak by proces angażował młodzież i miał odpowiedzieć na ich potrzeby. Efekty projektu wraz ze wskazówkami jak krok po kroku włączać młodzież w kreowani przestrzeni prezentuje...

  • Artykuł

    Celem projektu było upowszechnianie wiedzy na temat funkcjonowania budżetu obywatelskiego i inicjatywy lokalnej wśród warszawskiej młodzieży i wsparcie tej grupy w korzystaniu z powyższych narzędzia. Podczas projektu realizowany były warsztaty i debaty w szkołach, spotkania w urzędach dzielnic, które sprzyjały przekazaniu młodzieży informacji o tym jak funkcjonują gminy i powiaty, szczególnie m.st. Warszawa (struktura, zarządzanie - w tym budżet), jak działają urzędy dzielnic, inicjowanie...

  • Artykuł

    Celem projektu było zapewnienie warszawskim szkołom systemowego wsparcie wspólnot szkolnych – samorządów uczniowskich, rad pedagogicznych, w tym opiekunów samorządów uczniowskich, oraz rad rodziców w procesie uspołecznienia szkoły i wzmacniania samorządności uczniowskiej. W szczególności w prowadzeniu dialogu w szkole oraz tworzeniu możliwości współdecydowania uczniów m.in. o dokumentach szkolnych (statucie, regulaminach, wewnątrzszkolnym systemie oceniania), ofercie zajęć pozalekcyjnych,...

  • Artykuł

    Celem zadania jest wsparcie młodzieżowych liderów (13-26 lat) mieszkających i/lub uczących się na terenie m.st. Warszawy, zaangażowanych w działalności na rzecz grupy rówieśniczej, najbliższego otoczenia bądź m.st. Warszawy, oraz tworzenia kultury demokratycznej. Odbiorcy projektu są młodzi ludzie zaangażowani w samorządy uczniowskie i studenckie, młodzieżowe rady, organizacje pozarządowe lub inne grupy formalne i nieformalne, w działalności na rzecz grupy rówieśniczej, najbliższego...

  • Artykuł

    Gdyby tak, zrekrutować zespół młodych ludzi, wyszkolić ich na profesjonalnych animatorów samorządowych i wyposażyć w podstawowe narzędzia do prowadzenia warsztatów? Gdyby następnie zaprosić wszystkie warszawskie szkoły do udziału w projekcie poprzez możliwość przeprowadzenia warsztatów w ich murach? Brzmi jak karkołomne i nieco abstrakcyjne przedsięwzięcie, które nie ma dużych szans na powodzenie, a to właśnie ten projekt, trwając nieprzerwanie od 2000 r. dotarł już do blisko 33 tysięcy...

  • Artykuł

    Film pt. „Rewolucje przeprowadza się przez telefon. Krótka historia o Tadeuszu Mazowieckim” w reżyserii Małgorzaty Świderskiej, który został zrealizowany przez Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, towarzyszy Nagrodzie Prezydenta m.st. Warszawy dla osób młodych działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego im. Tadeusza Mazowieckiego.

  • Artykuł

    Wypełnij formularz zgłoszeniowy od 15 września do 13 października 2021 roku i zgłoś młodych, zaangażowanych społecznie warszawiaków do Nagrody im. Tadeusza Mazowieckiego.

  • Artykuł

    Artur, Agnieszka i Konrad w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Konrad, Agnieszka i Artur w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Jan, Maurycy, Franciszek i Anna z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Maurycy, Franciszek, Anna i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Franciszek, Anna, Maurycy i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Paweł był organizatorem Europejskiego Kongresu Młodzieżowych Rad – projektu Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce, który miał zachęcić młodych do proeuropejskiej działalności i uczestnictwa w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Zrealizował również projekt „Unia Europejska i młodzi – czy widzimy się wzajemnie”, w ramach którego badał proeuropejską działalność warszawskich młodzieżowych rad. Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego zorganizował w Warszawie serię otwartych spotkań...

  • Artykuł

    Jakub jest aktywistą prodemokratycznym i antyfaszystowskim. W Akcji Demokracji prowadzi kampanię w obronie niezależności sądów, którą wspierał jeszcze w liceum jako wolontariusz. W 2019 roku skoncentrował się na nielegalności nowej Krajowej Rady Sądownictwa oraz następstwach tej sytuacji dla sądownictwa powszechnego i Sądu Najwyższego. Prowadził kampanię „Europo, nie odpuszczaj KRS” oraz, „Senacie, połóż kres neo-KRS!”, której owocem był projekt senacki ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa....

  • Artykuł

    Marcin wielokrotnie brał udział w akcji „Medycy na ulicy” organizowanej przez Fundację Fortior, podczas której kilka razy w miesiącu w godzinach wieczornych asystował przy opatrywaniu ran i pomagał osobom bezdomnym m.in. na Dworcu Centralnym w Warszawie. Udzielał się również jako wolontariusz w Fundacji Ergo Sum oraz w Klubokawiarni Życie jest fajne, gdzie m.in. pełnił funkcję asystenta osób niepełnosprawnych. Był radnym Młodzieżowej Rady Dzielnicy – Praga Północ, gdzie pełni funkcję...

  • Artykuł

    Anna, Franciszek, Maurycy i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Agnieszka, Artur i Konrad w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Dominik zorganizował wręczenie Dyplomów Równości w ramach II edycji Rankingu Szkół przyjaznych młodzieży LGBTQ+ oraz konferencję prasową uczniów i uczennic w związku ze strajkiem nauczycieli. W tym samym roku dołączył do zespołu Fundacji Pole Dialogu oraz prowadził działalność miejską. Zrealizował m.in. projekt Pomysłowy Żoliborz. Jest również współorganizatorem Festiwalu Porażek, podczas którego aktywiści i aktywistki opowiadali o projektach, które nie zostały zrealizowane lub nie udały się...

  • Artykuł

    Znajdziesz tutaj ważne informacje takie jak: klauzula informacyjna, regulamin, formularz zgłoszeniowy.