• Artykuł

    W ramach tego projektu w latach 2018-2021 prowadziliśmy we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń działania podnoszące wiedzę i umiejętności dorosłych w zakresie samorządności młodzieży i wykorzystania miejskich narzędzi partycypacji i dialogu w pracy z młodzieżą. Były to: Kurs doskonalący dla opiekunów samorządów uczniowskich oraz Kurs doskonalący dla nauczycieli z edukacji samorządowej.

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2016-2019, którego celem było otwarcie miejsc aktywności lokalnej na dialogi z młodzieżą i jej potrzeby. W ramach działań realizowane było wsparcie finansowe i merytoryczne, którego rezultatem były projekty realizowane przez miejsca aktywności lokalnej we współpracy z młodymi mieszkańcami miasta lub zapraszające młodzież do korzystania z sieci MAL.

  • Artykuł

    Celem programu jest rozwój kompetencji kluczowych, w tym społecznych, sprzyjających postawom przedsiębiorczym i zatrudnieniu młodych ludzi. Program ma także na celu wsparcie inicjatyw i kreatywnych form działania młodych ludzi oraz tworzenie warunków do nabywania praktycznych umiejętności pracy metodą projektową, podczas przygotowania projektów innowacji technicznych lub innowacji społecznych. Program realizowany jest w formie konkursu innowacji technicznych (adresowany do uczniów szkół...

  • Artykuł

    Celem projektu było podniesienie wiedzy z zakresu organizacji i funkcjonowania m.st. Warszawy wśród studentów warszawskich uczelni oraz wzmocnienie uczestnictwa tej grupy w życiu miasta i kreowaniu polityki miejskiej. Projekt polegał na nawiązaniu współpracy z wybranymi uczelniami i wydziałami oraz przygotowanie oferty zajęć akademickich o tematyce miejskiej wpisujących się w program studiów. Zajęcia miały charakter praktyczny i prowadzone były przez urzędników i miejskich instytucji.

  • Artykuł

    Projekt polegał na przeprowadzeniu procesu partycypacyjnego projektowania przestrzeni w wybranych instytucjach miejskich, włączającego w proces warszawską młodzież. Celem procesu partycypacyjnego projektowania przestrzeni było wypracowanie, zaprojektowanie i wdrożenie zmian w przestrzeni sześciu instytucji miejskich, tak by proces angażował młodzież i miał odpowiedzieć na ich potrzeby. Efekty projektu wraz ze wskazówkami jak krok po kroku włączać młodzież w kreowani przestrzeni prezentuje...

  • Artykuł

    Celem projektu było upowszechnianie wiedzy na temat funkcjonowania budżetu obywatelskiego i inicjatywy lokalnej wśród warszawskiej młodzieży i wsparcie tej grupy w korzystaniu z powyższych narzędzia. Podczas projektu realizowany były warsztaty i debaty w szkołach, spotkania w urzędach dzielnic, które sprzyjały przekazaniu młodzieży informacji o tym jak funkcjonują gminy i powiaty, szczególnie m.st. Warszawa (struktura, zarządzanie - w tym budżet), jak działają urzędy dzielnic, inicjowanie...

  • Artykuł

    Celem projektu było zapewnienie warszawskim szkołom systemowego wsparcie wspólnot szkolnych – samorządów uczniowskich, rad pedagogicznych, w tym opiekunów samorządów uczniowskich, oraz rad rodziców w procesie uspołecznienia szkoły i wzmacniania samorządności uczniowskiej. W szczególności w prowadzeniu dialogu w szkole oraz tworzeniu możliwości współdecydowania uczniów m.in. o dokumentach szkolnych (statucie, regulaminach, wewnątrzszkolnym systemie oceniania), ofercie zajęć pozalekcyjnych,...

  • Artykuł

    Celem zadania jest wsparcie młodzieżowych liderów (13-26 lat) mieszkających i/lub uczących się na terenie m.st. Warszawy, zaangażowanych w działalności na rzecz grupy rówieśniczej, najbliższego otoczenia bądź m.st. Warszawy, oraz tworzenia kultury demokratycznej. Odbiorcy projektu są młodzi ludzie zaangażowani w samorządy uczniowskie i studenckie, młodzieżowe rady, organizacje pozarządowe lub inne grupy formalne i nieformalne, w działalności na rzecz grupy rówieśniczej, najbliższego...

  • Artykuł

    Jesteśmy zespołem, który zajmuje się systemowymi rozwiązaniami sprawiającymi, by w Warszawie młodzieży żyło się lepiej. Byliśmy odpowiedzialni za realizację programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020”, a obecnie odpowiadamy za opracowanie i wdrażanie polityki młodzieżowej m.st. Warszawy. W praktyce staramy się tworzyć przestrzeń, w której głos młodzieży jest słyszalny na poziomie miejskim, dzielnicowym i szkolnym. Wspieramy młodych w realizacji ich projektów i...

  • Artykuł

    Koordynacja projektu Nastolatek w samorządzie, Szkoła w samorządzie – ext.nkoziorowicz@um.warszawa.pl

  • Artykuł

    Nagroda dla młodych im. T. Mazowieckiego, współpraca z organizacjami pozarządowymi - anjastrzebska@um.warszawa.pl

  • Artykuł

    Anna Maziarska Laureatka III edycji Nagrody

  • Artykuł

    Film pt. „Rewolucje przeprowadza się przez telefon. Krótka historia o Tadeuszu Mazowieckim” w reżyserii Małgorzaty Świderskiej, który został zrealizowany przez Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, towarzyszy Nagrodzie Prezydenta m.st. Warszawy dla osób młodych działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego im. Tadeusza Mazowieckiego.

  • Artykuł

    Artur, Agnieszka i Konrad w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Konrad, Agnieszka i Artur w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Jan, Maurycy, Franciszek i Anna z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Maurycy, Franciszek, Anna i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Franciszek, Anna, Maurycy i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Jan Witkowski, Marianna Komornicka, Klara Lewandowska, Jan Możański, Leszek Mróz, Maria Bołdok, Maria Sobczak, Wiktoria Kędzierska w 2020 roku podjęli kroki w szerzeniu wiedzy o kryzysach humanitarnych wśród warszawskiej młodzieży, jako Kompas Kryzysowy. Przeprowadzili badanie, w którym ukazali, że mimo tego, że kryzysy humanitarne to jedne z największych problemów współczesnego świata, to wiedza na ich temat przekazywana podczas edukacji publicznej jest niewystarczająca, a większość młodych...

  • Artykuł

    Jutro? Zacznij teraz! Warsztaty o Tadeuszu Mazowieckim dla uczniów szkół ponadpodstawowych

  • Artykuł

    Warsztaty dla nauczycieli – z pakietem edukacyjnym o Tadeuszu Mazowieckim Dom Spotkań z Historią zaprasza nauczycieli/ki do wzięcia udziału w jednym z 4 warsztatów dotyczących pracy z komiksem o Tadeuszu Mazowieckim oraz seminarium. Zapisy na seminarium oraz warsztaty odbywają się za pośrednictwem maila: mazowiecki@dsh.waw.pl W razie pytań zachęcamy do kontaktu: 22 255 05 25 Seminarium dla nauczycieli: 6 października 14:00-18:00, Dom Spotkań z Historią Harmonogram: 14:00-15:30 dyskusja...

  • Artykuł

    Przemysław i Weronika są członkami inicjatywy sąsiedzkiej Owocowe Sady Żoliborskie, która ma na celu zintegrowanie mieszkańców wokół idei ratowania wyjątkowego, sadowniczego charakteru parku Sady Żoliborskie. Ich działania obejmowały organizowanie latem i jesienią cotygodniowych owocobrań, podczas których zebrali łącznie ponad pół tony jabłek i gruszek. Trafiały one m.in. do starszych sąsiadów, domów seniora i zoo. Współorganizowali trzy spacery edukacyjne ze specjalistą-pomologiem, które...

  • Artykuł

    Mariusz Frankowski Przedstawiciel Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Karolina Zdrodowska Przedstawicielka Prezydenta m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Tadeusz Strączek Przedstawiciel Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka

  • Artykuł

    Marta Dermańska Przedstawicielka Prezydenta m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Antoni Pluskota Przedstawiciel Młodzieżowej Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Stanisław Mikołajczuk Przedstawiciel Młodzieżowej Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Anna Maziarska Laureatka III edycji Nagrody

  • Artykuł

    Ewa Mazowiecka Przedstawicielka rodziny Tadeusza Mazowieckiego