• Artykuł

    Marianna Komornicka, Jan Witkowski, Klara Lewandowska, Jan Możański, Leszek Mróz, Maria Bołdok, Maria Sobczak, Wiktoria Kędzierska w 2020 roku podjęli kroki w szerzeniu wiedzy o kryzysach humanitarnych wśród warszawskiej młodzieży, jako Kompas Kryzysowy. Przeprowadzili badanie, w którym ukazali, że mimo tego, że kryzysy humanitarne to jedne z największych problemów współczesnego świata, to wiedza na ich temat przekazywana podczas edukacji publicznej jest niewystarczająca, a większość młodych...

  • Artykuł

    Wiktoria zrealizował i opracowała badanie społeczne nt. edukacji seksualnej w polskich szkołach, w którym uzyskała ponad 6,5 tys. odpowiedzi. Nakręciła reportaż wraz z niemiecko-francuską telewizją Arte o edukacji seksualnej w Polsce. Razem z Fundacją Edukacji Społecznej prowadziła projekt SeksLabTeen. Współpracowała z Anją Rubik przy projekcie #sexedpl w tworzeniu treści na profile społecznościowe. Pracowała nad stworzeniem społecznych postulatów dot. edukacji w Zespole Edukacyjnym Rady...

  • Artykuł

    Weronika i Przemysław są członkami inicjatywy sąsiedzkiej Owocowe Sady Żoliborskie, która ma na celu zintegrowanie mieszkańców wokół idei ratowania wyjątkowego, sadowniczego charakteru parku Sady Żoliborskie. Ich działania obejmowały organizowanie latem i jesienią cotygodniowych owocobrań, podczas których zebrali łącznie ponad pół tony jabłek i gruszek. Trafiały one m.in. do starszych sąsiadów, domów seniora i zoo. Współorganizowali trzy spacery edukacyjne ze specjalistą-pomologiem, które...

  • Artykuł

    Dominik jest studentem, aktywistą oraz członkiem wielu ruchów i organizacji działających na rzecz ochrony praw człowieka (m.in. Studenckiego Komitetu Antyfaszystowskiego). Jest również współorganizatorem Marszu Równości w Częstochowie, Obchodów upamiętniających ofiary getta ławkowego na UW oraz Międzynarodowej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej „Badania nad faszyzmem”. W latach 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022 otrzymał stypendium Ministra Edukacji i Nauki za znaczące osiągnięcia...

  • Artykuł

    Weronika marzy o szkole przekazującej wiedzę nie tylko w oparciu o teorię, ale także o praktykę. Z tego powodu podjęła się koordynacji projektu społecznego „Graj w Zielone”, czyli miesięcznej gry, w której uczniowie i uczennice klas 4-8 wykonywali praktyczne zadania ucząc się o ekologii. Projekt dotarł do 100% warszawskich szkół podstawowych, w tym do 48110 odbiorców. Weronika marzy o szkole przekazującej wiedzę nie tylko w oparciu o teorię, ale także o praktykę. Z tego powodu podjęła się...