• Artykuł

    Co to są Miejsca Aktywności Lokalnej? Miejsca Aktywności Lokalnej (MAL-e) to rożnego typu miejsca, które oprócz swojej codziennej działalności (bycia np. domem kultury, biblioteką, klubokawiarnią), wspierają lokalne pomysły i działania społeczne mieszkańców. MAL-e sprzyjają realizowaniu pomysłów mieszkańców, nawiązywaniu sąsiedzkich relacji oraz aktywnemu spędzaniu czasu wolnego w najbliższym otoczeniu.

  • Artykuł

    qqq

  • Artykuł

    urodził się 18 kwietnia 1927 roku w Płocku, jako najmłodszy z trojga rodzeństwa. Jego ojciec zmarł, gdy Tadeusz miał zaledwie 11 lat. W chwili wybuchu II Wojny Światowej miał 13 lat. W czasie okupacji niemieckiej brał udział w tajnych kompletach i angażował się w życie religijne. Jego starszy brat, Wojciech, walczył w szeregach AK i zginął w Stutthofie. Po wojnie Mazowiecki zdał maturę i podjął studia prawnicze. Współpracował między innymi z „Tygodnikiem Powszechnym” i „Po prostu”. W...

  • Artykuł

    Mediuj w szkole to projekt zrealizowany przez Fundację Instytut Edukacji Pozytywnej przy współfinansowaniu ze środków m.st. Warszawy. Projekt obejmował kompleksowy program wdrożenia mediacji w warszawskich szkołach poprzez zapewnienie wsparcia szkoleniowego, wdrożeniowego oraz konsultacyjnego i superwizyjnego dla młodzieży, nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców. Celem projektu było podniesienie kompetencji młodzieży oraz grona pedagogicznego w zakresie komunikacji interpersonalnej,...

  • Artykuł

    Kurs „Młodzi w kryzysie – pomoc młodzieży w wieku 13-26 lat doświadczającej sytuacji kryzysowych” obywa się cyklicznie raz w roku. Grupą docelową szkoleń są osoby pracujące z młodzieżą i na jej rzecz w Warszawie – nauczyciele, dyrektorzy szkół, psycholodzy i pedagodzy szkolni, pracownicy miejskich instytucji i organizacji pozarządowych, opiekunowie młodzieżowych rad, urzędnicy, bibliotekarze, doradcy zawodowi itd. Podczas zajęć staramy się przybliżać najnowszą wiedzę dotyczącą m.in....

  • Artykuł

    Akademia rzeczników zmian to program rozwojowy skierowany do osób dorosłych pracujących w młodzieżą i na jej rzecz w Warszawie np. dyrektorów szkół, nauczycieli, opiekunów samorządów szkolnych, bibliotekarzy, pracowników miejskich instytucji oraz organizacji pozarządowych, opiekunów młodzieżowych rad, urzędników, liderów grup nieformalnych, aktywistów. Każdy z uczestników i uczestniczek wyłonionych podczas rekrutacji przechodzi zaawansowany kurs przywództwa, wzmacnia swoje kompetencje...

  • Artykuł

    Polityka to dokument strategiczny o ogólnym charakterze, nie znajdziemy tu konkretnych projektów czy działań. Znajdziemy natomiast kierunki, w których miasto powinno się rozwijać, by młodzi czuli się tu dobrze. W polityce określiliśmy priorytety, wartości i postawy, które są kluczowe w pracy z młodzieżą. Będą one wytycznymi dla władz miasta, miejskich instytucji i wszystkich podmiotów współpracujących z młodzieżą lub  na jej rzecz. Priorytety i wartości wskazują zagadnienia i postawy, które...

  • Artykuł

    Polityka to dokument strategiczny o ogólnym charakterze, nie znajdziemy tu konkretnych projektów czy działań. Znajdziemy natomiast kierunki, w których miasto powinno się rozwijać, by młodzi czuli się tu dobrze. W polityce określiliśmy priorytety, wartości i postawy, które są kluczowe w pracy z młodzieżą. Będą one wytycznymi dla władz miasta, miejskich instytucji i wszystkich podmiotów współpracujących z młodzieżą lub  na jej rzecz. Priorytety i wartości wskazują zagadnienia i postawy, które...

  • Artykuł

    Warszawa jako pierwsze miasto w Polsce przyjęło dokument, który skierowany był do młodych ludzi i miał sprawić, aby Warszawa stała się „miastem z klimatem dla młodych”, które zapewnia warunki do życia, nauki i pracy odpowiadające potrzebom młodzieży, rozwija potencjał młodych i umożliwia młodzieży udział w podejmowaniu decyzji, które jej dotyczą. Jego głównymi celami były poprawa jakości życia młodych ludzi oraz wzmocnienie uczestnictwa młodzieży w życiu miasta. Młoda Warszawa była...

  • Artykuł

    Polecamy publikacje:

  • Artykuł

    W ramach tego projektu w latach 2018-2021 prowadziliśmy we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń działania podnoszące wiedzę i umiejętności dorosłych w zakresie samorządności młodzieży i wykorzystania miejskich narzędzi partycypacji i dialogu w pracy z młodzieżą. Były to: Kurs doskonalący dla opiekunów samorządów uczniowskich oraz Kurs doskonalący dla nauczycieli z edukacji samorządowej.

  • Artykuł

    Projekt realizowany w latach 2016-2019, którego celem było otwarcie miejsc aktywności lokalnej na dialogi z młodzieżą i jej potrzeby. W ramach działań realizowane było wsparcie finansowe i merytoryczne, którego rezultatem były projekty realizowane przez miejsca aktywności lokalnej we współpracy z młodymi mieszkańcami miasta lub zapraszające młodzież do korzystania z sieci MAL.

  • Artykuł

    Celem programu jest rozwój kompetencji kluczowych, w tym społecznych, sprzyjających postawom przedsiębiorczym i zatrudnieniu młodych ludzi. Program ma także na celu wsparcie inicjatyw i kreatywnych form działania młodych ludzi oraz tworzenie warunków do nabywania praktycznych umiejętności pracy metodą projektową, podczas przygotowania projektów innowacji technicznych lub innowacji społecznych. Program realizowany jest w formie konkursu innowacji technicznych (adresowany do uczniów szkół...

  • Artykuł

    Celem projektu było podniesienie wiedzy z zakresu organizacji i funkcjonowania m.st. Warszawy wśród studentów warszawskich uczelni oraz wzmocnienie uczestnictwa tej grupy w życiu miasta i kreowaniu polityki miejskiej. Projekt polegał na nawiązaniu współpracy z wybranymi uczelniami i wydziałami oraz przygotowanie oferty zajęć akademickich o tematyce miejskiej wpisujących się w program studiów. Zajęcia miały charakter praktyczny i prowadzone były przez urzędników i miejskich instytucji.

  • Artykuł

    Projekt polegał na przeprowadzeniu procesu partycypacyjnego projektowania przestrzeni w wybranych instytucjach miejskich, włączającego w proces warszawską młodzież. Celem procesu partycypacyjnego projektowania przestrzeni było wypracowanie, zaprojektowanie i wdrożenie zmian w przestrzeni sześciu instytucji miejskich, tak by proces angażował młodzież i miał odpowiedzieć na ich potrzeby. Efekty projektu wraz ze wskazówkami jak krok po kroku włączać młodzież w kreowani przestrzeni prezentuje...

  • Artykuł

    Celem projektu było upowszechnianie wiedzy na temat funkcjonowania budżetu obywatelskiego i inicjatywy lokalnej wśród warszawskiej młodzieży i wsparcie tej grupy w korzystaniu z powyższych narzędzia. Podczas projektu realizowany były warsztaty i debaty w szkołach, spotkania w urzędach dzielnic, które sprzyjały przekazaniu młodzieży informacji o tym jak funkcjonują gminy i powiaty, szczególnie m.st. Warszawa (struktura, zarządzanie - w tym budżet), jak działają urzędy dzielnic, inicjowanie...

  • Artykuł

    Celem projektu było zapewnienie warszawskim szkołom systemowego wsparcie wspólnot szkolnych – samorządów uczniowskich, rad pedagogicznych, w tym opiekunów samorządów uczniowskich, oraz rad rodziców w procesie uspołecznienia szkoły i wzmacniania samorządności uczniowskiej. W szczególności w prowadzeniu dialogu w szkole oraz tworzeniu możliwości współdecydowania uczniów m.in. o dokumentach szkolnych (statucie, regulaminach, wewnątrzszkolnym systemie oceniania), ofercie zajęć pozalekcyjnych,...

  • Artykuł

    Celem zadania jest wsparcie młodzieżowych liderów (13-26 lat) mieszkających i/lub uczących się na terenie m.st. Warszawy, zaangażowanych w działalności na rzecz grupy rówieśniczej, najbliższego otoczenia bądź m.st. Warszawy, oraz tworzenia kultury demokratycznej. Odbiorcy projektu są młodzi ludzie zaangażowani w samorządy uczniowskie i studenckie, młodzieżowe rady, organizacje pozarządowe lub inne grupy formalne i nieformalne, w działalności na rzecz grupy rówieśniczej, najbliższego...

  • Artykuł

    Gdyby tak, zrekrutować zespół młodych ludzi, wyszkolić ich na profesjonalnych animatorów samorządowych i wyposażyć w podstawowe narzędzia do prowadzenia warsztatów? Gdyby następnie zaprosić wszystkie warszawskie szkoły do udziału w projekcie poprzez możliwość przeprowadzenia warsztatów w ich murach? Brzmi jak karkołomne i nieco abstrakcyjne przedsięwzięcie, które nie ma dużych szans na powodzenie, a to właśnie ten projekt, trwając nieprzerwanie od 2000 r. dotarł już do blisko 33 tysięcy...

  • Artykuł

    Jesteśmy zespołem, który zajmuje się systemowymi rozwiązaniami sprawiającymi, by w Warszawie młodzieży żyło się lepiej.. Byliśmy odpowiedzialni za realizację programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020”, a obecnie odpowiadamy za opracowanie i wdrażanie polityki młodzieżowej m.st. Warszawy. W praktyce, staramy się tworzyć przestrzeń, w której głos młodzieży jest słyszalny na poziomie miejskim, dzielnicowym i szkolnym. Wspieramy młodych w realizacji ich projektów i...

  • Artykuł

    Nagroda dla młodych im. T. Mazowieckiego, współpraca z organizacjami pozarządowymi - anjastrzebska@um.warszawa.pl

  • Artykuł

    Film pt. „Rewolucje przeprowadza się przez telefon. Krótka historia o Tadeuszu Mazowieckim” w reżyserii Małgorzaty Świderskiej, który został zrealizowany przez Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, towarzyszy Nagrodzie Prezydenta m.st. Warszawy dla osób młodych działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego im. Tadeusza Mazowieckiego.

  • Artykuł

    Wypełnij formularz zgłoszeniowy od 14 września do 12 października 2022 roku i zgłoś młodych, zaangażowanych społecznie warszawiaków do Nagrody im. Tadeusza Mazowieckiego.

  • Artykuł

    Artur, Agnieszka i Konrad w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Konrad, Agnieszka i Artur w marcu 2019 roku powołali do życia Fundację Akademia Młodych Głuchych, w której działają na rzecz społeczności osób głuchych i słabosłyszących. W ramach swoich działań zrealizowali m.in. projekt Centrum Spotkań Akademii Młodych Głuchych – integrujący Warszawiaków słyszących i tych z wadami słuchu. We współpracy z Fundacją Kultury bez Barier i Fundacją DeafRespect, zorganizowali COOLturalny Festiwal Głuchych. Umożliwili także doskonalenie umiejętności aktorskich 4...

  • Artykuł

    Jan, Maurycy, Franciszek i Anna z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Maurycy, Franciszek, Anna i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Franciszek, Anna, Maurycy i Jan z Rady Samorządu Uczniowskiego Liceum im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie realizowali projekt „Agendy Klimatyczne”, który ma na celu przeciwdziałanie postępującemu kryzysowi klimatycznemu. W ramach projektu powołali m.in. Zielony Zespół, który dba o segregację śmieci w szkole oraz zachęca do działań zmniejszających ślad węglowy. W ich szkole z inicjatywy samorządu zostały powołane również inne zespoły zadaniowe tj. Café Przerwa, Radiowęzeł, Grupa Medialna...

  • Artykuł

    Jan Witkowski, Marianna Komornicka, Klara Lewandowska, Jan Możański, Leszek Mróz, Maria Bołdok, Maria Sobczak, Wiktoria Kędzierska w 2020 roku podjęli kroki w szerzeniu wiedzy o kryzysach humanitarnych wśród warszawskiej młodzieży, jako Kompas Kryzysowy. Przeprowadzili badanie, w którym ukazali, że mimo tego, że kryzysy humanitarne to jedne z największych problemów współczesnego świata, to wiedza na ich temat przekazywana podczas edukacji publicznej jest niewystarczająca, a większość młodych...

  • Artykuł

    Jutro? Zacznij teraz! Warsztaty o Tadeuszu Mazowieckim dla uczniów szkół ponadpodstawowych Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy oraz Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy zapraszają uczniów szkół ponadpodstawowych na bezpłatne warsztaty o Tadeuszu Mazowieckim "Jutro? Zacznij teraz". Towarzyszą one Nagrodzie Prezydenta m.st. Warszawy dla osób młodych działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego im. Tadeusza Mazowieckiego i będą odbywać się między 15 września i 4...

  • Artykuł

    Warsztaty dla nauczycieli – z pakietem edukacyjnym o Tadeuszu Mazowieckim Dom Spotkań z Historią zaprasza nauczycieli/ki do wzięcia udziału w jednym z 4 warsztatów dotyczących pracy z komiksem o Tadeuszu Mazowieckim oraz seminarium. Zapisy na seminarium oraz warsztaty odbywają się za pośrednictwem maila: mazowiecki@dsh.waw.pl W razie pytań zachęcamy do kontaktu: 22 255 05 25 Seminarium dla nauczycieli: 6 października 14:00-18:00, Dom Spotkań z Historią Harmonogram: 14:00-15:30 dyskusja...

  • Artykuł

    Przemysław i Weronika są członkami inicjatywy sąsiedzkiej Owocowe Sady Żoliborskie, która ma na celu zintegrowanie mieszkańców wokół idei ratowania wyjątkowego, sadowniczego charakteru parku Sady Żoliborskie. Ich działania obejmowały organizowanie latem i jesienią cotygodniowych owocobrań, podczas których zebrali łącznie ponad pół tony jabłek i gruszek. Trafiały one m.in. do starszych sąsiadów, domów seniora i zoo. Współorganizowali trzy spacery edukacyjne ze specjalistą-pomologiem, które...

  • Artykuł

    Karolina Zdrodowska Przedstawicielka Prezydenta m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Tadeusz Strączek Przedstawiciel Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka

  • Artykuł

    Kacper Sienicki Laureat II edycji Nagrody

  • Artykuł

    Antoni Pluskota Przedstawiciel Młodzieżowej Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Stanisław Mikołajczuk Przedstawiciel Młodzieżowej Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Aldona Machnowska-Góra Przedstawicielka Prezydenta m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Ewa Kolankiewicz Przedstawicielka Prezydenta m.st. Warszawy

  • M

    Artykuł

    Mariusz Frankowski Przedstawiciel Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Anna Auksel-Sekutowicz Przedstawicielka Rady m.st. Warszawy

  • Artykuł

    Wprowadź treść...

  • Artykuł

    aaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaa aaaaa l

  • Artykuł

    Janka skutecznie i intensywnie działa na rzecz ochrony polskiej przyrody. Uczestniczy w Inicjatywie Dzikie Karpaty, obywatelskim ruchu zajmującym się ideą powstania Turnickiego Parku Narodowego. Mobilizowała ludzi z całej Polski do zwrócenia uwagi na wielką wartość starych lasów w Karpatach. Można też ją spotkać w Samba Warszawski Rumor. W 2020 roku razem z Sambą działała na ulicach w ramach Strajku Kobiet, protestach Black Lives Matter, klimatycznych i LGBT. Jest współkuratorką Powszechnych...

  • Artykuł

    Akcja Menstruacja powstała w 2019 roku jako projekt społeczny poruszający temat ubóstwa menstruacyjnego, a w 2020 roku przerodziła się w pierwszą organizację pozarządową prowadzącą różnorodne działania odpowiadające na ten problem w Polsce, jak i za granicą. Głównym celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym i systematyczne zwiększanie dostępu do rzetelnej wiedzy na temat miesiączki, która pozostaje tematem tabu. Wszystkie działania są dopasowywane do wielu grup w potrzebie poprzez realizację...

  • Artykuł

    Mikołaj na początku 2020 roku brał udział w przygotowaniach do 28. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Balu Zimowego Fundacji “Domeyko Dzieciom” w CXXII Liceum Ogólnokształcącym im. Ignacego Domeyki w Warszawie. Gdy zaczęła się pandemia, zdecydował o utworzeniu darmowego serwera gry “Minecraft” dla uczniów CXXII LO im. I. Domeyki oraz Zespołu Szkół w Izabelinie. Na serwerze pojawiło się w sumie około 500 graczy podczas całej działalności serwera. Pod koniec maja ukończył projekt...

  • Artykuł

    Maria działała jako przewodnicząca swojej szkoły i rozwija samorząd na wielu płaszczyznach, jednak z największym naciskiem na działania na rzecz klimatu i ekologii. Założyła „Zespół Zielony” i w jego ramach, stworzony został m.in. Plan Adaptacji Szkoły do Zmian Klimatu, audyt ekologiczny placówki, film o zmianach klimatycznych. Oprócz tego organizowała obchody Stulecia Szkoły i założyła „Szkołę Net0”- projekt obejmujący m.in. stworzenie strony internetowej, będącej kompleksowym przewodnikiem...

  • Artykuł

    Wiktoria Kędzierska, Maria Sobczak, Maria Bołdok, Leszek Mróz, Jan Możański, Klara Lewandowska, Marianna Komornicka, Jan Witkowski w 2020 roku podjęli kroki w szerzeniu wiedzy o kryzysach humanitarnych wśród warszawskiej młodzieży, jako Kompas Kryzysowy. Przeprowadzili badanie, w którym ukazali, że mimo tego, że kryzysy humanitarne to jedne z największych problemów współczesnego świata, to wiedza na ich temat przekazywana podczas edukacji publicznej jest niewystarczająca, a większość młodych...

  • Artykuł

    Maria Sobczak, Maria Bołdok, Leszek Mróz, Jan Możański, Klara Lewandowska, Marianna Komornicka, Jan Witkowski, Wiktoria Kędzierska w 2020 roku podjęli kroki w szerzeniu wiedzy o kryzysach humanitarnych wśród warszawskiej młodzieży, jako Kompas Kryzysowy. Przeprowadzili badanie, w którym ukazali, że mimo tego, że kryzysy humanitarne to jedne z największych problemów współczesnego świata, to wiedza na ich temat przekazywana podczas edukacji publicznej jest niewystarczająca, a większość młodych...

  • Artykuł

    Maria Bołdok, Leszek Mróz, Jan Możański, Klara Lewandowska, Marianna Komornicka, Jan Witkowski, Maria Sobczak, Wiktoria Kędzierska w 2020 roku podjęli kroki w szerzeniu wiedzy o kryzysach humanitarnych wśród warszawskiej młodzieży, jako Kompas Kryzysowy. Przeprowadzili badanie, w którym ukazali, że mimo tego, że kryzysy humanitarne to jedne z największych problemów współczesnego świata, to wiedza na ich temat przekazywana podczas edukacji publicznej jest niewystarczająca, a większość młodych...